Bron ZZP Midden Nederland:
Op 7 november 2014 en 5 november 2015 werd beurs KIK voor de eerste keer georganiseerd. De organisatoren Henny Blokhuis (ZiezoSupport) uit Putten en Adinda Keizer (vindjeklant.nl) uit Nunspeet blikken terug op een fantastische dagen.
Beurs KIK is ontstaan vanuit de visie dat kennis delen de nieuwe vorm van acquisitie is. KIK staat voor Kennis is Kracht en richt zich op kleine ondernemers die op zoek zijn naar kennis om slimmer, sneller of professioneler te ondernemen.
De locatie van Beurs KIK was Beachclub de Eemhof in Zeewolde en Dolfinarium in Harderwijk. Bijzondere locaties met uitzicht op het water, houten vloeren en steigerhouten tafels.
Op de beurs konden de bezoekers kennis halen, kennis delen en kennismaken met de 40 experts. De bezoekers schoven aan tafel bij de standhouders en kregen alle tijd om hun vragen te stellen. Er was een diversiteit aan onderwerpen: van 1e indruk tot acquisitie, van marketing tot debiteurenbeheer en van pensioenen tot social media. Voor iedere bezoekers waren er onderwerpen om over te sparren.
Bij binnenkomst kreeg men het Beursboekje met daarin informatie over alle standhouders en de mogelijkheid om aantekeningen te maken. Dat maakte het verzamelen van visitekaartjes overbodig.
De organisatie van Beurs KIK heeft veel positieve reacties mogen ontvangen. En dat is bevestigd met de enquête die na de beurs is verstuurd. Hieruit bleek beurs KIK gemiddeld een 8,5 te scoren! Volgend jaar komt er zeker weer een Beurs KIK.